پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 227368
تحليل نشريه آمريکايي از انتخابات ايران/روحاني باز جهان را شوکه مي کند؟!
تاریخ انتشار : 1395/10/02 19:11:35
نمایش : 984
نشريه آمريکايي «آتلانتيک» در مطلبي با تاکيد بر لزوم پيگير شدن انتخابات سال آينده رياست جمهوري ايران نوشت: «انتظار مي‌رود که روحاني براي بار دوم پيروز شود».
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، يک نشريه آمريکايي در گزارشي نوشته است که انتخابات رياست جمهوري 29 ارديبهشت سال آينده ايران يکي از 10 انتخابات مهم جهان در سال آينده ميلادي است.

«آتلانتيک» در يادداشتي عادت رايج رسانه‌هاي آمريکايي در ترسيم فضاي دوقطبي ادعايي خود در فضاي سياسي داخلي ايران را تکرار کرده است.

اين رسانه آمريکايي نوشته است: «آيا حسن روحاني مي‌تواند جهان را يک بار ديگر شوکه کند؟ او براي اولين بار سال 2013 جهان را غافلگير کرد و در انتخابات رياست جمهوري با راي بالا مجموعه‌اي از نامزدهاي تندرو را شکست داد».

آتلانتيک ادامه داد: «او (حسن روحاني) که منتقد سياست‌هاي جنجالي و مبارزه‌طلبانه محمود احمدي نژاد، سلف خود بود، به بهبود و تقويت پيوندها با غرب،‌ احياي اقتصاد ايران و اجراي يک منشور حقوق مدني متعهد شد. او به زودي متوجه شد که حکومتداري سخت‌تر از کارزار انتخاباتي است».

اين رسانه غربي با اشاره به عملکرد رئيس جمهور ايران در قبال برجام نوشت: «او توافق هسته‌اي با غرب را مذاکره کرد و ايران را از بسياري از تحريم‌هايي که با آن مواجه بود، رها کرد. اما با پيروزي دونالد ترامپ، به نظر مي‌رسد که ‌اين موفقيت به مخاطره افتاده و متزلزل شده است».

نشريه آمريکايي تصريح کرد: «در همين اوضاع و احوال شاهد آن هستيم که اقتصاد ايران همچنان به حرکت کند خود ادامه مي‌دهد و رفع تحريم‌ها هنوز نتايج ملموس نداشته است».

آتلانتيک بار ديگر با ترسيم ادعايي فضاي سياسي ايران به «تندرو» و «ميانه‌رو» نوشته است: «از شانس روحاني، گروه تندرو در ايران هنوز بر سر يک گزينه محبوب به توافق نرسيده‌ است. در حال حاضر بايد گفت که انتظار مي‌رود روحاني براي بار دوم پيروز شود».


منبع:فارس

 

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html